Καλύτερο τζίρο στις θερινές εκπτώσεις δήλωσε το 34,8% των εμπόρων, ίδιο τζίρο δήλωσε το 30,3% και χειρότερο τζίρο δήλωσε το 33,9% των εμπόρων. Αυτό προκύπτει από την εξαμηνιαία ερεύνα για την περίοδο των θερινών εκπτώσεων του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών.
Η έρευνα για πρώτη φορά πραγματοποιήθηκε με την συνεργασία του Οικονομικού Πανεπιστήμιου Αθηνών (ΑΣΟΕΕ) και την επιστημονική επιμέλεια του καθηγητή Γ. Μπάλτα.
Όπως αναφέρει ο Εμπορικός σύλλογος Αθηνών στα στοιχεία που έδωσε, σήμερα, στη δημοσιότητα για τις θερινές εκπτώσεις «αναλόγως των συνθηκών, εμπνέουν συγκρατημένη αισιοδοξία οι απαντήσεις για τις πωλήσεις του 2021 σε σύγκριση το 2020, γιατί 1 στους 3 δήλωσε καλύτερο τζίρο το 2021 από το 2020 και αντίστοιχα η ίδια αναλογία ισχύει και για όσους δήλωσαν ίδιο και χειρότερο τζίρο».
Συγκεκριμένα, ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών αναφέρει:
Τα μέλη του ΕΣΑ, κατά τη διάρκεια της συμπλήρωσης του ερωτηματολογίου της έρευνας, επισήμαναν ότι ο τζίρος του Ιουλίου ήταν πολύ καλός, αλλά του Αυγούστου εξανέμισε τις όποιες προσδοκίες δημιουργήθηκαν, γιατί ο καύσωνας και η αρνητική ψυχολογία που επικράτησε λόγω των δασικών πυρκαγιών μείωσαν κατά πολύ τον τζίρο.
Ειδικά ο τζίρος των καταστημάτων του κέντρου της Αθήνας επλήγη ανεπανόρθωτα από τις υψηλές θερμοκρασίες.
Η πλειοψηφία των καταστημάτων του δείγματος (72,1%) ανήκουν στην κατηγορία Ένδυση – Υπόδηση – Αξεσουάρ – Αθλητικά είδη που έχουν πρωτεύοντα ρόλο στην εκπτωτική περίοδο.
6 στα 10 σημεία πώλησης του δείγματος, λειτουργού στα όρια του Δ. Αθηναίων.
Αναλόγως των συνθηκών, εμπνέουν συγκρατημένη αισιοδοξία οι απαντήσεις για τις πωλήσεις του 2021 σε σύγκριση το 2020, γιατί 1 στους 3 δήλωσε καλύτερο τζίρο το 2021 από το 2020 και αντίστοιχα η ίδια αναλογία ισχύει και για όσους δήλωσαν ίδιο και χειρότερο τζίρο».
Οι πωλήσεις όμως του 2021 σε σύγκριση με το 2019 είναι αποκαρδιωτικές και αποτελούν ξεκάθαρη απόδειξη ότι η επαναφορά στην κανονικότητα έχει ακόμα πολύ δρόμο να διανύσει, γιατί 8 στους 10 δήλωσαν χειρότερα αποτελέσματα και ένα ισχνό ποσοστό του 2,4% δήλωσε καλύτερο τζίρο το 2021 σε σύγκριση με το 2019.
Επιπροσθέτως οι καταστηματάρχες αξιολόγησαν αρνητικά τα αποτελέσματα της φετινής θερινής εκπτωτικής περιόδου, όταν μόνο 1 στους 10 την θεώρησε καλή ή πολύ καλή.
Τέλος, ενθαρρυντικό είναι ότι 6 στους 10 δήλωσαν ότι διαθέτουν ψηφιακό κανάλι πωλήσεων καθώς και ότι ξεκίνησαν ή αύξησαν εντυπωσιακά τις ηλεκτρονικές τους πωλήσεις με αφορμή την πανδημία.
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, στην ερώτηση πως κινήθηκαν οι πωλήσεις σε σχέση με το 2019, καλύτερο τζίρο δήλωσε το 2,4%, ίδιο τζίρο δήλωσε το 10,6% και χειρότερο τζίρο δήλωσε το 79,1%. Αξιολογώντας το ταμειακό αποτέλεσμα της θερινής εκπτωτικής περιόδου, σε σχέση με τις προσδοκίες που είχαν:
8,2% των ερωτηθέντων θεώρησαν την περίοδο ως πολύ κακή
31,2% των ερωτηθέντων θεώρησαν την περίοδο ως κακή
49,4% των ερωτηθέντων θεώρησαν την περίοδο ως μέτρια
10,0% των ερωτηθέντων θεώρησαν την περίοδο ως καλή
1,2% των ερωτηθέντων θεώρησαν την περίοδο ως πολύ καλή.
Σχετικά με την ανάπτυξη της επιχείρησης ηλεκτρονικά, το 58,2% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι διαθέτουν κανάλι ψηφιακών πωλήσεων και το 41,8% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι δεν διαθέτουν κανάλι ψηφιακών πωλήσεων. Σημειώνεται ότι η φετινή θερινή εκπτωτική περίοδος με απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, είχε διάρκεια μία επιπλέον εβδομάδα.